HELPDESK +370 5 213 7307 info@heximus.lt

Siekiant padidinti vartotojų produktyvumą ir optimizuoti įmonėje vykstančius verslo procesus, būtina tvarkinga IT infrastruktūra. Dėl laiko stokos ir susikoncentravimo į įmonės augimą to aktyviai siekia tik nedaugelis vadovų. Tie vadovai, kurie jau žengė pirmą žingsnį į IT ūkio sutvarkymą – svarsto apie IT priežiūros paslaugą, dažnai turi daug nuogąstavimų, kuriuos yra suformavusi aplinka ar bloga patirtis, todėl dažnai šį klausimą atideda ateičiai.

Pristatome keletą „Heximus“ specialistų dažniausiai pastebimų nuogąstavimų.

{

IT priežiūros paslaugos yra per brangios

Anot „Heximus“ darbuotojų, dažniausiai pasitaikantis mitas yra didelė IT priežiūros paslaugų kaina. Šis įsitikinimas atsiranda žvelgiant tik į paskutinę kainos pasiūlymo eilutę, pamiršus paprasčiausią matematiką. Priklausomai nuo turimos infrastruktūros ir darbuotojų skaičiaus, vidutinio dydžio įmonei priežiūros paslaugos gali kainuoti apie 700 EUR per mėnesį. Už šią kainą paslaugos užsakovas gauna visą IT specialistų komandą, kuri dirba be atostogų ir laisvadienių, turi ilgametę su IT problemų sprendimu susijusią patirtį bei žinių, reikalingų planuojant ir kuriant įmonės IT strategiją. Taip pat į paslaugos kainą įeina ir įrankiai, padedantys efektyviai ir proaktyviai spręsti iškilusias problemas.

Kita vertus, samdant savo IT specialistą, vien darbo užmokesčio išlaidos sudarys gerokai daugiau nei 1500 EUR per mėnesį. O kur dar fizinė darbo vieta jam ir įrankiai (technika, programinė įranga)… biudžetas pučiasi.

{

IT priežiūra skirta tik didesnėms įmonėms

Priešingai, nei gali atrodyti, IT priežiūros paslaugos tinka tiek 5 žmonių startuoliams, tiek ilgametėms įmonėms, kuriose dirba daug darbuotojų. Ypač svarbu pabrėžti, jog IT strategijos neegzistavimas ir prižiūrinčio personalo nebuvimas sukuria prastovas, lemia lėtą incidentų sprendimo laiką bei mažina įmonės atsparumą kibernetinėms atakoms. Jeigu įmonės pagrindinė veikla nėra tiesiogiai susijusi su IT, tokia įmonė turėtų dirbti savo darbą, o IT infrastruktūros priežiūrą palikti profesionalams. Pradėję rūpintis IT ūkiu įmonės veiklos pradžioje, sutaupysite daug laiko ir išteklių įmonei augant.

{

Priežiūra mums nereikalinga – mes jau turime savo IT specialistą

Kol įmonė yra maža, nuosavo IT specialisto samdymas išlaidų požiūriu nėra pats geriausias pasirinkimas. Žinoma ­ nuosavo IT specialisto buvimas „čia ir dabar“ yra labai patogus, bet esant mažam personalo skaičiui užklausų skaičius nebus didelis, o tai reiškia, jog, vertinant darbo užmokesčio kaštus, vieno incidento sprendimas kainuos ypač daug.

Augant darbuotojų skaičiui nuosavo IT specialisto samdymas gali būti patrauklus, bet prieš priimant šį žingsnį reikia gerai įvertinti gaunamą naudą ir užduoti sau šiuos klausimus:

  • Ar samdomas specialistas susitvarkys su dideliu užklausų skaičiumi?
  • Ar specialistas pajėgus užtikrinti tvarią IT sistemų plėtrą ir priežiūrą?
  • Kas nutiks, kai darbuotojas susirgs, išeis atostogų ar paliks įmonę?

Daugelis vidutinių ir didesnių įmonių turi IT srities darbuotoją, kuris rūpinasi, jog įmonės IT procesai veiktų tinkamai, formuoja IT strategiją bei atlieka IT projektų koordinatoriaus darbus. Didesnėse IT įmonėse darbo krūvis vienam IT specialistui būna per didelis, todėl vidinis IT koordinatorius dažniausiai paskirsto užduotis IT priežiūros paslaugas teikiančiai įmonei.

{

Paslaugų tiekėjai nebūna suinteresuoti greitai spręsti problemas ir veikia reaktyviai

Šis mitas atsirado iš patirties pasirinkus patį pigiausią IT priežiūros paslaugų tiekėją. Dažnai pigias paslaugas teikiančios įmonės neturi darbų apskaitos, pagalbos (angl. help desk) sistemų ir įrankių proaktyviam sistemų stebėjimui, todėl klientų užklausos pasimeta arba yra neskirstomos pagal incidento svarbą.

Priešingai, nei gali atrodyti, IT paslaugas teikiančios įmonės tikslas yra kuo labiau optimizuoti ir konfigūruoti kliento sistemas taip, kad jos keltų kuo mažiau rūpesčių. Taip organizuojamas darbas užtikrina, jog IT procesai vyktų sklandžiai ir nepastebimai, nes geras IT ūkis yra toks, kuris nekelia problemų. Greitą reakciją į incidentus ir užklausas taip pat užtikrina sutartyje nurodyti ir konkrečiai apibrėžti reakcijos laikai (SLA) ir tiekėjo naudojami pažangūs incidentų sprendimo įrankiai.

{

Nerimas dėl konfidencialumo

Šiais laikais tinkama duomenų apsauga yra vienas iš didžiausių IT prioritetų, todėl nerimauti dėl konfidencialių duomenų nutekinimo yra natūralu. Renkantis patikimą IT paslaugų tiekėją reikia atkreipti dėmesį, ar tiekėjas turi ISO 27001 informacijos saugumo vadybos sertifikatus ir vadovaujasi jame išvardintomis praktikomis. Taip pat, prieš pradedant naudotis IT ūkio priežiūros paslaugomis, rekomenduojama papildomai pasirašyti konfidencialumo sutartį.

Ar žinote kokia jūsų įmonės IT būklė?

Atlikite trumpą testą ir sužinokite savo įmonės IT pasiruošimo lygį.