HELPDESK +370 5 213 7307 helpdesk@heximus.lt

Tikriausiai, kad pažįstama situacija: neveikia el. paštas, spausdintuvas nustojo spausdinti, kompiuteris neprisijungia prie Wi-Fi, naujam darbuotojui reikia skubiai paruošti kompiuterį. Šias problemas reikia spręsti nedelsiant, o žmogaus atsakingo už IT nepavyksta prisikviesti?

Su šiomis ir daugeliu panašių problemų susiduria daugelis smulkių ir vidutinio dydžio verslų. Dažniausiai įmonių vadovai būna susikoncentravę į kompanijos plėtrą, pardavimus ar vidines problemas, todėl pagalvoti apie įmonės IT ūkį paprasčiausiai nebelieka laiko, o ir įmonės biudžete IT specialisto etatas nenumatytas.

{

Kad procesai veikų tinkamai, jie turi būti tinkamose rankose. Dabartinės tendencijos rodo, kad IT ūkio priežiūrai vis labiau reikalingi specifines žinias turintys IT specialistai ir plataus profilio darbuotojo nebeužtenka.

Tadas Burba, UAB Heksimus IT skyriaus vadovas

Esant didelei laiko stokai, dažniausiai su įmonės IT sritimi susiję darbai būna perduodami kolegoms, pažįstamam IT specialistui arba „su kompiuteriais draugaujantiems“ giminaičiams. Šis sprendimas iš pirmo žvilgsnio atrodo patrauklus dėl mažų kaštų ir minimalių laiko sąnaudų, nors iš tiesų tik sukuria daug užslėptų problemų ir iššūkių ateityje. Keletas jų:

  • saugumas;
  • kompetencija;
  • įmonės augimas;
  • atskaitingumas (BDAR ir kiti galimi nuostoliai).

Netvarkingo IT ūkio grėsmės

Kaip ir kiekvienoje kitoje srityje, tinkama įmonės IT ūkio priežiūra turi ypač didelę reikšmę sklandžiai organizacijos veiklai. Atmestinai ir prabėgomis prižiūrimas IT ūkis reiškia, jog organizacija anksčiau ar vėliau susidurs su lėtai veikiančiomis sistemomis, svarbių duomenų praradimu ir su saugumu susijusiais incidentais. Dažniausiai incidentai būna smulkūs: neveikiantis spausdintuvas, prastai veikiantis bevielis tinklas ar sutrikusi el. pašto veikla. Verta pabrėžti, kad net smulkūs ir dažnai besikartojantys incidentai gali atrodyti mažareikšmiai, bet įvertinus jog incidento metu neišeina išsiųsti ,,to ypač svarbaus pasiūlymo” ar prisijungti į vaizdo konferenciją, incidento kaštai tampa ne tokie jau ir maži. Dažniausiai šios problemos yra sprendžiamos „gesinant gaisrus“, o įsigilinimas į problemą sukėlusius veiksnius nukeliamas į ateitį.

Heximus praktika rodo, jog įmonės susirūpina IT priežiūros klausimais tik atsiradus didelę neigiamą reikšmę turintiems incidentams, kaip pavyzdžiui, svarbių finansinių duomenų praradimu, įsilaužimu į organizacijos vidinį tinklą arba vis dažnėjančiomis šifruojančių (kitaip ,,crypto”) virusų atakomis. Atstatyti įmonės veiklą po tokių incidentų užtrunka daug laiko, o darbų kaina taip pat būna didelė. Jau nekalbant apie įmonės reputaciją rinkoje.

{

7 iš 10 atvejų įmonių vadovai IT išlaidas įvardina kaip neišvengiamą kaštų centrą, dažnai pamiršdami svarbiausią IT naudą - produktyvumą.

Tadas Burba, UAB Heksimus IT skyriaus vadovas

Ar žinote kokia jūsų įmonės IT būklė?

Atlikite trumpą testą ir sužinokite savo įmonės IT pasiruošimo lygį.

Įmonės plėtros iššūkiai

Prastas tas vadovas, kuris negalvoja apie įmonės plėtrą. Nors tokių vadovų nėra daug, didžioji dauguma pamiršta pagalvoti apie įmonės IT ūkio plėtros planą. Plečiantis įmonei didėja ir vartotojų skaičius, todėl tampa vis sunkiau užtikrinti sklandžią vis sudėtingėjančių IT sistemų veiklą, susitvarkyti su augančiu IT problemų skaičiumi ir apsaugoti kritiškai svarbius įmonės duomenis. Suvaldyti šias problemas padeda specifiniai IT sprendimai, kuriuos tinkamai išsirinkti ir rasti juos išmanančius žmones yra taip pat nelengva užduotis.

Ne paslaptis jog žodžiai „IT ūkio plėtros planas“ ar „IT strategija“ atrodo nesuprantamai ir mažų mažiausiai gąsdinančiai. Heximus specialistų teigimu mažoms organizacijoms ši strategija nebūtinai turi būti grandiozinis 200 puslapių planas, bet greičiau kaip gairės, kurios vestų gerųjų IT praktikų linkme. Neturint pakankamų žinių ar teisingo IT priežiūros partnerio, šią strategiją išvystyti sunku.

Pradžioje padėjus tvirtus IT pamatus užtikrinsite, jog IT sistemos galės susitvarkyti su dideliu augimo tempu ir vis labiau augančiu IT resursų poreikiu, o darbuotojų produktyvumas išliks aukštame lygyje.

Personalo iššūkiai

Net ir vykdant IT priežiūrą bei turint detalų IT plėtros ir strategijos planą, vieno iššūkio iki galo išspręsti nepavyks. Tai personalo kaita. Šiuolaikinė IT sfera yra stipriai konkurencinga, todėl išlaikyti ar rasti kompetentingą IT specialistą yra ypač sunku, o smulkesnių įmonių biudžetas dažniausiai būna tam nepritaikytas.

Svarstant apie nuosavo IT specialisto samdymą, reikėtų įsivertinti ar jo žinios yra pakankamai universalios ir jis sugebės užtikrinti sklandžią IT sistemų, infrastruktūros ir IT saugumo procesų veiklą. Dažniausiai samdomas specialistas turės polinkį į vieną iš IT sričių, kaip pavyzdžiui, darbo vietų įrangą, bet pritruks žinių tinkamai paruošti ir prižiūrėti kitas sritis – kompiuterinį tinklą ar serverius.

Pasirinkti gerą IT specialistą, ypatingai jeigu etato biudžetas nedidelis, atrankų žmogui ar agentūrai yra sudėtinga ir dėl pačios IT srities gilaus neišmanymo.

Taip pat, samdant IT specialistą pamirštama įvertinti atvejus, kai įmonė patiria kritinių sistemų veiklos sutrikimus, o darbuotojas tuo metu yra nepasiekiamas dėl asmeninių priežasčių ar išvykęs atostogauti į kitą šalį. Blogiausiu atveju, darbuotojas išeidamas iš darbo išsineša ir visas sukauptas žinias apie IT sistemų veiklą, licencijas, paskyras ir įgyvendintus sprendimus, todėl naujam darbuotojui tenka pradėti IT priežiūrą nuo pradžių.

Šiuo scenarijumi rekomenduojama turėti antrą IT specialistą, kas dar labiau padidina su personalu susijusius kaštus.

Kas pigiau – nuosavas IT specialistas ar profesionalios IT priežiūros paslaugos?

Populiaru manyti, jog IT priežiūros paslaugos yra ypač brangios. Juk vietoje vieno specialisto reikia mokėti už visą specialistų komandą ir jų administraciją. Nustebsite, jog šis įsitikinimas yra klaidingas.

Vidutinis IT specialisto atlyginimas, remiantis populiarių darbo skelbimų portalų duomenimis, prasideda nuo 1000 EUR neto („į rankas“), kas įmonei kainuoja apie 1500 EUR per mėnesį. Tai tik darbo užmokesčio kaštai į kuriuos neįtraukta darbuotojo motyvacijos, darbo vietos ir kiti su darbuotoju susiję kaštai ir rizikos. Antra vertus, samdant IT priežiūros kompaniją mėnesinė IT priežiūros kaina gali būti net tris kartus mažesnė.

Renkantis IT priežiūros paslaugas būtina atkreipti dėmesį ne vien į kaštus. Daugelis Heximus klientų nustemba pamatę, jog už perkamos paslaugos stovi visa profesionalų komanda, kurie kas dieną sprendžia šimtų įmonių IT iššūkius, bei teikia rekomendacijas, kaip tikslingai išnaudoti ir optimizuoti IT biudžetą.

Kitas mitas, bauginantis rinktis IT komandą iš išorės (specializuotą IT paslaugų įmonę) – greitis ir pasiekiamumas. Dažnas vadovas bijo ilgo atvykimo ar reakcijos greičio, tačiau ši baimė yra taip pat nepagrįsta. Tiek Heximus, tiek mūsų konkurentų sistemos ir procesai sudėlioti taip, kad problema gali būti pradėta spręsti ir išspręstą vieno skambučio pagalba (konsultacija, nuotolinis prisijungimas), o darbai, kurie reikalauja fizinio IT inžinieriaus dėmesio – vos 15 min. trukmėje. Turėdami gerai subalansuotą komandą – IT specialistą į kliento ofisą galime pasiųsti ir iš karto.

Mitų ir argumentų PRIEŠ išorinį IT paslaugų sprendimą dar yra likę, tačiau visų modernių ir produktyvių bei augančių įmonių vadovai ateitį ir pridėtinę vertę mato kartu su patikimu IT paslaugų teikėju/partneriu.

Ar žinote kokia jūsų įmonės IT būklė?

Atlikite trumpą testą ir sužinokite savo įmonės IT pasiruošimo lygį.